Huwelijken

Waarom werken met een weddingplanner?

Werken met een weddingplanner

In de Verenigde Staten maakt het grootste gedeelte van de bruidsparen gebruik van een weddingplanner. In België en Nederland is het beroep in opkomst.

Bruidsparen gaan in België steeds meer gebruik maken van een professionele weddingplanner of ceremoniemeester.


Advies en begeleiding

Een weddingplanner is er om jullie te adviseren en te ondersteunen bij de organisatie van uw bruiloft of feest. Een weddingplanner zal de zorgen om een unieke dag te organiseren zoveel mogelijk wegnemen.

Een weddingplanner is tijdens de bruiloft aanwezig als professionele ceremoniemeester om de bruiloft

in goede banen te leiden. Hierdoor hoeven jullie geen familielid of vriend(in) te vragen, zo kunnen ook zij allemaal optimaal genieten van de dag.

Een weddingplanner zal jullie adviseren en begeleiden met keuzes die gemaakt moeten worden voor de bruiloft.


Waar voor uw geld

Door een gestructureerde en georganiseerde aanpak zorgt jullie weddingplanner voor:

  • een persoonlijke en unieke aanpak
  • een conceptuele of themathische uitwerking van het feest
  • creatie, uitwerking en drukwerk van uitnodigingen, menukaarten, ...
  • uitwerken van een dagplanning
  • minder stress voor het koppel
  • meer qualitity time voor juilie als koppel
  • samen uitkijken naar de unieke huwelijksdag

Een weddingplanner kan diensten leveren voor iedere bruiloft en passend in ieders budget.


Hulp van A tot Z of deeltaken

Ik luister naar de wensen van het bruidspaar en geef een zo goed mogelijk advies.

Ik maak voor de bruiloft het draaiboek met alle details erin en zet alles op alles om de bruiloft perfect

te laten verlopen.

Mochten er problemen ontstaan voor of tijdens de bruiloft dan zorgt ik voor een zo goed mogelijke oplossing, denk maar aan problemen met het weer, de auto of een van de gasten.

Ik geef advies, ondersteun het bruidspaar, organiseer, maak van te voren een planning en leid de bruiloft in goed banen.

Samen bepalen we wie kan instaan voor welke taken: door jullie zelf, door derden of door mij.


Taken

Een aantal werkzaamheden of taken van een weddingplanner zijn:

  • Trouwlocatie bezoeken/adviseren
  • Zoeken naar een thema of concept
  • Decoratie en tafelschikking uitwerken in lijn met het thema
  • Drukwerk (uitnodigingen, tafelkaartjes, bewegwijzering, ...) behartigen
  • Transportmogelijkheden adviseren en regelen
  • Dagindeling en draaiboek maken
  • Begeleiding en coördinatie ceremonie en suite dag zelf
  • Budget bewaken


Als jullie als bruidspaar een weddingplanner willen inhuren is het belangrijkste dat er een goede "klik" is tussen beiden. Op die manier is er een aangename samenwerking in een onstpannen sfeer.