All-By-One Weddings and Events
8 tips keuze feestlocatie
logo All-By-One

8 tips bij keuze feestlocatie

Als koppel je bruiloft plannen, daar komt heel wat bij kijken.


TIP 1 - Start met het maken van de gastenlijst
Noteer wie jullie willen uitnodigen en maak al meteen indeling volgens relatie.
Dat kan handig zijn bij keuze wie voor welk onderdeel uitgenodigd kan worden om budgettaire redenen.
Bij een zoektocht naar de locatie is de capaciteit van belang.

TIP 2 - Notitieblok
Neem een notitieblok en noteer wat jullie leuk vinden aan een locatie.
Waaraan moet de locatie voldoen? Welke faciliteiten moet de locatie bieden zoals extra plaats voor een voorafgaande ceremonie, plek voor spelende kinderen, eigen catering of net niet, overnachtingsmogelijkheid, …

TIP 3 - Sfeer en stijlen
Ga op zoek naar foto’s die de sfeer en stijl weergeeft van wat jullie zoeken

TIP 4 - Thema
Bepaal een thema voor het huwelijk. Door het gekozen thema bepaal je vaak ook al de stijl of de sfeer die je wilt. Bovendien vereenvoudigt het de keuze en kan het budgettaire voordelen geven.


TIP 5 - Waar willen jullie het feest laten doorgaan?
Afhankelijk van waar jullie wonen, waar de meeste familie woont of gewoon eigen wensen kun je op zoek gaan naar een regio om het feest te laten doorgaan.

TIP 6 - Zoek het niet te ver
Hou bij de keuze van de feestlocatie zeker ook rekening met de dagplanning en de afstanden tussen gemeente/stadhuis, kerk, plaats van een ceremonie en feestlocatie.

TIP 7 - Eigen catering of niet?
Willen jullie een feestzaal met eigen catering of gewoon een sfeervolle plek waar je met externe catering kunt werken?

TIP 8 - Ga op zoek naar locaties
Op basis van de verschillende criteria hiervoor kun je nu op zoek naar een locatie die hieraan beantwoordt.
Op websites van feestlocaties staat vaak de capaciteit, sfeerbeelden, of ze een eigen keuken hebben of met wie ze vaak samen werken, …


Welke vragen stellen?
- Is de locatie beschikbaar op de gewenste datum?
- Wat is inclusief in de prijs? Hoort gebruik van tafels, stoelen, servies, … daar ook bij?
- Hoeveel bedraagt het voorschot?
- Wat is de afzettermijn en zijn er annuleringskosten?
- Ben je vrij in de keuze van samenwerking met externe cateraar?
- Hebben ze een eigen DJ?
- Hoe zit het met de aankleding van de zaal?
- Vanaf wanneer is de zaal beschikbaar voor opstelling en decoratie?

 

Hulp nodig met het ontwerp en drukwerk?
Neem dan contact op.


Lees ook de andere blogpagina's!